Καλώς ήλθατε στο koliri84





Ένα μπλογκ με άξονα το ποδήλατο

Πρόσφατα δημιούργησα και μια πιο λειτουργική έκδοση: koliri84.weebly.com (alternative address)

Contact: takstef@yahoo.com

Συμβουλες προς αρχαριους ποδηλατες



Ειμαι και γω ποδηλατης και θεωρω οτι ειμαι πιο φανατικος απ τους φανατικους. Απλα θα ηθελα να επισημανω καποια, κατ εμε, λαθη και παραλειψεις των Ποδηλατων οταν καβαλαμε για πρωτη φορα το ποδηλατακι μας και αποφασιζουμε να βγουμε στη ζουγκλα των δρομων.
 Αρχιζω λοιπον, (το κρανος ειναι αυτονοητο! δεν το περιλαμβανω παρακατω! αν πεσεις με το κρανος, τοτε εχεις πολλες πιθανοτητες να ξανασηκωθεις!)

 1.Μην βαζετε τη σελα χαμηλα!
Βλεπω πολλους που κυκλοφορουν με τη σελα στο κατωτατο σημειο και μοιαζουν με πενταχρονα που μαθαινουν ισορροπια. Η σελλα πρεπει να ειναι τοσο ψηλα ωστε οταν καθομαστε σε αυτη να παταμε με τις μυτες των παπουτσιων στο εδαφος. Αυτος ο κανονας ειναι απαραβατος. Δεν ειναι θεμα στυλ και αποψης αλλα θεμα καθαρα υγιειας. Οταν εχουμε τη σελα χαμηλα καταστρεφουμε τα γονατα μας, γιατι κανοντας πεταλι σε αυτη τη θεση δεν σπρωχνουμε με τον τετρακεφαλο ( οπως ειναι το σωστο) αλλα με τα γονατα. Tα δολια τα γονατα ομως δεν ειναι για να σπρωχνουμε, και ειναι και πολυ ευαισθητα. Ειναι θεμα χρονου μεχρι να παρουσιαστει καποια ανεπανορθωτη βλαβη ( και γω απο παθημα εμαθα!).
 Επισης οταν διορθωσουμε το παραπανω θεμα και κατσουμε στη σωστη θεση οδηγησης θα δουμε οτι πλεον μπορουμε να πεταλαρουμε πολυ πιο ευκολα και αποδοτικα καθως το ποδι κανει μια σωστη ολοκληρη κινηση και η δυναμη μεταφερεται πολυ πιο ευκολα στο δρομο.
Σελα ψηλα και σωστα = Αποδοτικο και πιο ευκολο πεταλι, χωρις τραυματισμους.

 2.Μην βγαινετε φοβισμενοι στο δρομο!
Ο δρομος ανηκει σε ολους και οχι μονο στα μηχανοκινητα (αυτοκινητα και μηχανακια). Οδηγειτε και σεις οχημα και εχετε τα ιδια δικαιωματα και υποχρεωσεις.
 Πρεπει να απαιτειτε να σας σεβονται και οχι να νιωθετε  τυψεις προς τους οδηγους επειδη τους καθυστερειτε ή τους κλεβετε ζωτικο χωρο ή ακομα χειροτερα  να νιωθετε υποχρεοι που σαν ανεχονται να κινειστε στο δρομο τους. Ειναι ο δρομος ολων μας! Τον διεκδικουμε και απαιτουμε ενα πολυ πιο μικρο κομματι σε σχεση με τα αλλα οχηματα  (ακομα και τα μηχανακια ). Η επιλογη μας να κανουμε ποδηλατο ωφελει την κινηση μεσα στην πολη γενικα και πρεπει αυτοι να νιωθουν ευγνωμοσυνη προς εμας γιατι επειδη δεν πηραμε και μεις το αμαξι μας βρισκουν μπροστα τους 2 μετρα να βαλουν μια πρωτη οι δολιοι! ( με αγαπη και εκτιμηση προς τους φιλους μου που εχουν αμαξι!! )

 3.Μην παραχωρειτε προτεραιοτητα.
Επιλεξτε μια γραμμη-πορεια στο δρομο και ακολουθηστε τη και μην στριμωχνεστε στη ακρη του δρομου για να μην εμποδιζετε τα αυτοκινητα. Να εχετε στο μυαλο σας οτι οχι μονο δεν εμποδιζετε  αλλα και οτι ειναι θεμα ασφαλειας να κρατατε αποσταση απο το πλαινο αυλακι των δρομων το οποιο ειναι πολυ επικινδυνο αν πεσει καποιος μεσα.

 4.Μην προσπερνατε ποτε απο δεξια καθως υπαρχει κινδυνος ο χ οδηγος να στριψει  δεξια πανω σας καθως ελαχιστοι αναβουν φλας εγκαιρα.

 5.Τρεξτε λιγο παραπανω!
Βλεπω πολλους που κινουνται με πολυ μαλακη σχεση/ταχυτητα. Δηλαδη κανουν πολυ πεταλι στον αερα. Μαλλον φοβουνται μηπως κουραστουν. Με αυτό τον τρόπο όμως απλά παιδεύονται.
Στην πραγματικότητα έχουμε πολύ περισσότερη αντοχή απ αυτή που νομίζουμε. Ας πιεστούμε λιγο για να δουμε τα αποτελεσματα του ποδηλατου να εμφανιζονται (θα ξυπνησουμε το μεταβολισμο μας και θα βελτιώσουμε την φυσικη μας κατασταση ευεργετωντας παραλληλα την καρδια και το αναπνευστικο και κυκλοφορικο συστημα).
 Οποτε  λίγο πιο βαρυ πεταλι και δυναμη για να μην κολλαμε πουθενα. Τα θετικα αποτελεσματα δεν θα αργησουν να φανουν!

6.Οταν τρεχουμε βαζουμε τον μεγαλο δισκο (3ο) και μια μεγαλη σχεση πισω. Οταν ειναι να σταματησουμε στο φαναρι και λιγο πριν, κατεβαζουμε σε 2ο δισκο για 2 λογους. 1ος για να ξεκινησουμε πολυ πιο ευκολα και 2ος για να μην καταπονησουμε τα γονατα μας καθως στις εκκινησεις σπρωχνουμε αναγκαστικα με αυτα αφου δεν εχουμε αναπτυξει ακομα ταχυτητα. Αφοτου αναπτυξουμε καποια ταχυτητα και μετα τοτε βαζουμε παλι 3ο δισκο.

 7.Προσεχουμε τους συνδυασμους των ταχυτητων!
Υπαρχουν συνδυασμοι που βελτιστοποιουν τη μεταδοση δυναμης και της αισθηση του αποδοτικου πατηματος. Ετσι προτιμαμε οταν εχουμε 2ο δισκο η ταχυτητα στο σαζμαν να ειναι απο 3 εως 5 (μαλακα πατηματα) και αμα θελουμε να ανεβασουμε σε 6 ή 7 (βαρυ πατημα) καλο ειναι να βαζουμε τριτο δισκο. Κατι πολυ απλο για να το εχετε στο μυαλο σας. Ειναι καλο η αλυσιδα να ειναι ευθυγραμισμενη σε σχέση με την κασσέτα και το μπροστινό δίσκο, δηλαδη να μη στραβωνει/λυγιζει. Στα περισσοτερα ποδηλατα οι συνδυασμοι που η αλυσιδα λυγιζει λιγοτερο ειναι 2ος δισκος και 4η ή 5η σχεση πισω και 3ος δισκος με 6η ή 7η.

8.Κλειδωνουμε το ποδηλατο μας οχι απλα σε πολυσυχναστα μερη, πχ ενας πεζοδρομος αλλα σε μερη που υπαρχει κοσμος που καθεται ή στεκεται. Πχ κοντα σε σταση λεωφορειου΄η απεναντι απο μια καφετερια. Οι περαστικοι δεν δινουν σημασια σε ενα ποδηλατο και το προσπερνουν αμεριμνοι και ο κλεφτης μπορει να ειναι αναμεσα τους. Ομως ο κλεφτης θα το ξανασκεφτει αν απεναντι του υπαρχουν καποιοι που καθονται ή στεκονται γιατι κατ αρχας δεν θα ξερει αν ο ιδιοκτητης ειναι αναμεσα τους. Επισης αυτοι που καθονται θα τον παρουν χαμπαρι σε αντιθεση με τους περαστικους που απλα πανε στη δουλεια τους.

 9.Οταν βλεπουμε αυτοκινητο με αλαρμ καλο ειναι να χουμε το νου μας γιατι μπορει ανα πασα στιγμη να ανοιξει πορτα πανταχωθεν!

10.Δεν προσπερναμε λεωφορεια απο τη δεξια πλευρα καθως μπορει να αποβιβαζουν επιβατες και να εχουμε δυσαρεστες συνεπειες.

11.ΈΧΟΥΜΕ ΦΩΤΑ! Αν θελουμε οι αλλοι να μας σεβονται πρεπει να ειμαστε τυπικοι. Πάντα πρέπει να έχουμε πίσω φως. Δεν φαινόμαστε παίδες και δεν θα φταίει κανείς αν πέσει πάνω μας!Ούτε να βασανίστούμε πρέπει ούτε να βασανίσουμε κανένα.
Αν καποια μερα παρ ολα αυτα ξεχασουμε να βαλουμε τα φωτακια μας συνιστω, αμα βγουμε στο δρομο και εχουμε οχηματα πισω μας, να κανουμε συνεχεια πενταλ γιατι τα ανακλαστικα που εχουν τα πενταλ φαινονται. Επισης καλο ειναι να κανουμε και καμια κινηση αριστερα δεξια για να φανούμε.



Ακολουθεί το "μανιφέστο " της χρήσης του ποδηλάτου.

Κάποτε ένας γείτονας που την "είπε" που έβαζα ποδήλατο στην πολυκατοικία λέγοντας μου ότι αυτά είναι για ισόγεια σπίτια και ότι αναστατώνω τον τόπο και μπλα μπλα. Με αποστόμωσε δε ρωτώντας με "τι θα γινόταν αν είχαμε όλοι ποδήλατα" ? Του απάντησα "τι θα γινόταν αν είχαμε όλοι αυτοκίνητα". Γούρλωσε και με ρώτησε αν τον κοροιδεύω.

Όταν μπήκα σπίτι μετά την κουβέντα με τον κύριο έγραψα το παρακάτω κείμενο ως απάντηση που θα δίνω πλέον σε όποιον αρνείται να αναγνωρίσει ότι η χρήση του ποδηλάτου είναι και πράξη αλληλεγγύης καθώς και πολιτική επιλογή.

Ως ποδηλάτης λοιπόν νιωθω περηφανος για την επιλογη μου να κυκλοφορω με ένα ανθρωποκίνητο δίτροχο γιατί
 α) δεν μολυνω
 β) δεν κανω θορυβο
 γ) δεν πιανω χωρο (ουτε για να κινηθω, ουτε για να παρκαρω)
 δ) δεν καταναλωνω ασκοπα πορους και ενεργεια για την μετακινηση μου μεσα στην πολη. Ειναι αλλιως να πας για καφε το ποδηλατο και να κουβαλας τον εαυτο σου και αλλιως να κινεις ενα πραγμα που ζυγιζει 1 και κατι τονους.
ε) γυμναζομαι και αυτο με κανει να νιωθω καλά με το σώμα μου.
ζ) το οικολογικο μου αποτυπωμα ειναι μηδαμινο σε σχεση με τα αυτοκίνητα (ακόμα και από τα ΜΜΜ)
ε) το μεσο που χρησιμοποιω δεν απαιτει ιδιαιτερες υποδομες και δεν επιβαρυνει με κανενα τροπο κανεναν. Προστατευει και διατηρει αναλλοίωτο το περιβαλλον που ζω καθως δεν απαιτουνται για τη χρηση του τεραστια εργα και κατ επεκταση οι αρνητικες συνεπειες που αυτα συνεπαγονται όπως
-η απαιτηση τεραστιων κεφαλαιων για διανοιξη περισσοτερων δρομων για να στοιβαζονται τα αμαξια, -η κοπη δενδρων και η απώλεια καλλιεργουμενων εκτασεων.Δηλαδή η μεταμορφωση του φυσικού τοπιου απο χωμα σε άσφαλτο, μπετό και σίδερο.
-η  καταστροφη σπιτιων και γειτονιων- οπως  πχ για την κατασκευη της Αττικης οδου (και της Βενιζέλου στην Πάτρα),
-η υποβαθμιση ολοκληρων περιοχων απο το θορυβο και το ατελειωτο μπετο,
-η γκετοποιηση απο τους τεραστιους περιμετρικους αυτοκινητοδρομους που κυκλωνουν τις πολεις και δημιουργουν τεραστια φραγματα  με κοινωνικες και ψυχολογικες επιπτωσεις για οσους ειναι απο πισω
-ο περιορισμος των ελευθερων χωρων που θα μπορουσαν να γινουν παρκα και πλατειες και τελικα καταληγουν να γινονται παρκινγκ, επιπλεον λωριδες και κομβοι.

6 σχόλια:

  1. εξαιρετικό κείμενο...το τσίμπησα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. να σαι καλά.

    εξαιρετικό κείμενο. με έκανε να θέλω να βγω έξω τώρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπαίνω στο ναύσταθμο Σαλαμίνας και δεν τους νοιάζει άν φοράω κράνος ...... έλεος ..... ντρέπομαι και θυμώνω για τα μυαλά κάποιων συναδέλφων μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "4.Μην προσπερνατε ποτε απο δεξια καθως υπαρχει κινδυνος ο χ οδηγος να στριψει  δεξια πανω σας καθως ελαχιστοι αναβουν φλας εγκαιρα."

    Γιατί από αριστερά δεν μπορεί να στρίψει όταν είναι σε μονόδρομο; Φαντάζομαι θα αναφέρεσαι σε λεωφόρο με πολλές λωρίδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναφερομαι για κινηση μονοδρομο κ συγκεκριμενα στη κακη συνηθεια πολλων ποδηλατων κ δικυκλιστων να προσπερνουμε αυτοκινητα απο τη δεξια πλευρα (που ειναι κ παρανομο απο τον κ.ο.κ).

      Διαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας

Πρόσφατα

Recent Posts Widget

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Πνευματικά δικαιώματα

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος διαδικτυακού τόπου με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με την κείμενη Ελληνική νομοθεσία σχετικά με την πνευματική ιδιοκτησία, όπως ισχύει κάθε φορά.